BIT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BIT

Forum van de richting bio informatica
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Enquête
Welk OS?
Windows
feedback over de richting Vote_lcap60%feedback over de richting Vote_rcap
 60% [ 3 ]
Linux
feedback over de richting Vote_lcap40%feedback over de richting Vote_rcap
 40% [ 2 ]
Mac
feedback over de richting Vote_lcap0%feedback over de richting Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Unix
feedback over de richting Vote_lcap0%feedback over de richting Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

 

 feedback over de richting

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
onean
2de jaar BIT
2de jaar BIT
onean


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 36
Woonplaats : lol
Registration date : 24-09-08

feedback over de richting Empty
BerichtOnderwerp: feedback over de richting   feedback over de richting Icon_minitimedi nov 25, 2008 5:57 am

deze topic is opgericht om feedback over de lessen en de richting in het algemeen te geven

hou het zinnig geen getrol geen onzinnige dingen


-- Enkel constructieve opmerkingen vb: niet gewoon zeggen deze les wordt slecht gegeven maar wel deze les kan beter aangezien dat en het zou beter zo gebeuren. troll en spam wordt verwijderd!

-- Het is de bedoeling dat dit zonder veel aanpassingen gecopypasted wordt in een mail naar demeyere gelieve daar rekening me te houden!!

-- discussies over de feedback kunnen hier:https://bio-inf.actieforum.com/algemeen-f6/discussie-feedback-richting-t85.htm gestart worden. dit om de originele post discussie vrij te houden


dead line feedback: woe 10 dec!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Lamylar
2de jaar BIT+ admin
2de jaar BIT+ admin
Lamylar


Aantal berichten : 143
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gistel
Registration date : 24-09-08

feedback over de richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: feedback over de richting   feedback over de richting Icon_minitimedi nov 25, 2008 11:01 am

-Algemene chemie 2, waarvan we in het 2 de semester gedurende enkele weken 2 uur per week les kregen op de woensdag voormiddag zijn naar mijn mening nutteloos. Dit zou mss beter vervangen kunnen worden door een vak inleidende genetica, waarin we de theorie dat we nu in sequentiedatabanken heel breed zien, het wordt dan ook gemakkelijker om in het 3 de semester vlot te kunnen volgen tijdens sequentiedatabanken.

- Data georienteerde systeem analyse, is een vak dat volgens mij niet nodig is aangezien het niet de bedoeling is dat wij gecompliceerde databanken zouden moeten maken.

- het zou mss tof zijn een vak te hebben in het 3de semester waarbij we één of verschillende projecten die te maken hebben met bio informatica, waarbij we het programmeren nodig is zodat we die kunnen heropfrissen en nog meer bijleren.

en dit is het zowat voor de moment Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://bio-inf.actieforum.com
Mr. V
2de jaar BIT
2de jaar BIT
Mr. V


Aantal berichten : 92
Woonplaats : oostende
Registration date : 30-09-08

feedback over de richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: feedback over de richting   feedback over de richting Icon_minitimedi nov 25, 2008 1:03 pm

Lamylar schreef:


- Data georienteerde systeem analyse, is een vak dat volgens mij niet nodig is aangezien het niet de bedoeling is dat wij gecompliceerde databanken zouden moeten maken.


niet akoord. Der zijn concepten rond databanken die we moeten verstaan voor het geval dat we zelf ooit een zouden oprichten. Maar ik geef je gelijk compliceerde databanken zullen we niet tegenkomen... normaalvormen zijn een zekere must imo.

1) leekens zijn labo in s2 totaal nutteloos wijn zijn niks met het distileren gedurende NOG een periode. ook zijn lessen kunnen samen gesmeten worden met s2 analytische... benzeenringen leren tekenen en andere crap gelijk rekenen met ph kan in 1 vak (misschien c-sharp inlassen ofzo, zelfs logica...)
2) de les ict is overbodig voor leerlingen bio informatica
3)s2 analytische werd al gezegd...ylitische werd al gezegd...
4) roels en ctt hun lessen opschonen zodat we meekunnen met ons achtergrond... -->of te wel wat c-sharp geven en logica en dit probleem is opgelost
5) licenties voor programma data georienteerde systeem analyse.
6) wij gaan graag ook op uitstap als bit. wij halen niet graag labos en lessen in omdat BLTK op uitstap gaat danku.
7) lessen netwerkbeheer, al is het maar iets. wij zullen hoogst waarschijnlijk ook moeten functioneren als netwerkbeheerder.
Cool der komt nog moet nu gaan eten oenger! Wink

--edited: personlijke frustraties eruit gehaald, gelieve alles op een wat constructieve (geen destructieve) manier te zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
onean
2de jaar BIT
2de jaar BIT
onean


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 36
Woonplaats : lol
Registration date : 24-09-08

feedback over de richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: feedback over de richting   feedback over de richting Icon_minitimedi nov 25, 2008 2:52 pm

goed begin.

die algemene onwetendheid over wat onze richting inhoudt is zeer simpel op te lossen.
we doen gewoon een uitstap int eerste jaar naar het VIB of naar een bio-informatica gericht bedrijf dat we wat voeling krijgen met het werkveld

de meeste van de klassieke blt vakken zijn onnodig, ookal zijn we een keuze traject, zijn de vakken die we nu krijgen te ver van elkaar liggend om verband te houden, er is geen link met elkaar, scheidingstechnieken en eiwittechnologie, systeemgeöriënteerde en databanken
ik zie weinig synergie, tenzij we een vak meerekenen die normaal in het 3rde wordt gegeven als keuze, en dan nog ingekort is en waar we de helft van de voorkennis van ontbreken (as usual)

in plaats van zo diep op alles in te gaan zoals bij al de normale richtingen (wij zijn een hybride) zouden we beter alles oppervlakkig zien zo dat we tenminste weten waarover er wordt gepraat. dat we tenminste kunnen meevolgen.

En om mee te volgen in twee verschillende richtingen hebben we ook de privileges nodig van die twee, dus ook die verdomde licenties, de gedachte alleen al dat CTT vandaag zei dat hij dat programma in het examen kon steken was een angst x-D.

en idd ICT zijn gewoon verloren uren, dat ze dan iets als logica, inleiding tot C# steken ofzo of wat rommelvakken die nie passen voor een volledig semester

en de lessen organische en analytische (eerste semester dan) moeten echt niet zo uitgebreid zijn. voor organische: wij zijn geen pillendraaiers, wij moeten nie weten hoe dat da werkt enzo, wij zullen wss (terug niet weten wat hoe waar en wanneer van de richting) alleen maar met eiwitten en DNA sequenties te maken hebben. het enigste van die twee lessen datk heb zien terugkomen is de energie inhoud (in sequentiedatabanken als men het afvraagt).


"ja dat heb ik ook al gegeven in anatomie", "zie de cursus pathologie","we zullen dat wel nog eens overlopen in C#","we kunnen anders eens ingaan op de taal waarin het geschreven is, zoals in bestuurssystemen van vorig jaar"....... heb ik dan zoveel gespijbeld? of mis ik iets?


verdere commentaar zou ik willen onthouden tot ik zie wat volgend semester brengt.

*voorbehouden voor mss nog meer, maar ik kan op niks komen opt moment*


Laatst aangepast door onean op wo nov 26, 2008 1:39 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





feedback over de richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: feedback over de richting   feedback over de richting Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
feedback over de richting
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BIT :: topics oude forumsturctuur :: Anouncements-
Ga naar: