BIT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
BIT

Forum van de richting bio informatica
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Enquête
Welk OS?
Windows
[discussie] feedback richting Vote_lcap60%[discussie] feedback richting Vote_rcap
 60% [ 3 ]
Linux
[discussie] feedback richting Vote_lcap40%[discussie] feedback richting Vote_rcap
 40% [ 2 ]
Mac
[discussie] feedback richting Vote_lcap0%[discussie] feedback richting Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Unix
[discussie] feedback richting Vote_lcap0%[discussie] feedback richting Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

 

 [discussie] feedback richting

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Lamylar
2de jaar BIT+ admin
2de jaar BIT+ admin
Lamylar


Aantal berichten : 143
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gistel
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimedi nov 25, 2008 2:11 pm

hier mag je de reacties op uitspraken van personen in het feedback topic geven, zo blijft het originele topic discussie vrij.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://bio-inf.actieforum.com
Lamylar
2de jaar BIT+ admin
2de jaar BIT+ admin
Lamylar


Aantal berichten : 143
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gistel
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimedi nov 25, 2008 2:18 pm

Mr. V schreef:


0)niet akoord. Der zijn concepten rond databanken die we moeten verstaan voor het geval dat we zelf ooit een zouden oprichten. Maar ik geef je gelijk compliceerde databanken zullen we niet tegenkomen... normaalvormen zijn een zekere must imo.

1) leekens zijn labo in s2 totaal nutteloos wijn zijn niks met het distileren gedurende NOG een periode. ook zijn lessen kunnen samen gesmeten worden met s2 analytische... benzeenringen leren tekenen en andere crap gelijk rekenen met ph kan in 1 vak (misschien c-sharp inlassen ofzo, zelfs logica...)

6) wij gaan graag ook op uitstap als bit. wij halen niet graag labos en lessen in omdat BLTK op uitstap gaat danku.
7) lessen netwerkbeheer, al is het maar iets. wij zullen hoogst waarschijnlijk ook moeten functioneren als netwerkbeheerder.

0) het volledige partim is voor ons niet nodig, een aangepast partim of een samenvoeging met databankbeheer zou hier mss oportuun zijn.

1) ik denk dat het logica en c charp ding teveel wordt opgeblazen, het is niet zo dat we daardoor niet kunnen volgen in de les.

6) er zijn inderdaad heel wat interessante plekken om te doen als bio informaticus, maar ik zie dit niet als een meerwaarde voor de richting als we nu eens ergens naar toe gaan of gewoon in de les zitten. wat het inhalen van labos betreft ben ik akkoord.

7) het lijkt mij ook zeer waarschijnlijk dat wij als netwerkbeheerder zullen moeten optreden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://bio-inf.actieforum.com
morf
2de jaar BIT
2de jaar BIT
morf


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 35
Woonplaats : Zwevegem
Registration date : 26-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimedi nov 25, 2008 3:53 pm

7) niet akkoord, in bedrijven is er altijd iemand aangenomen die dit voor zijn rekening neemt, zelf mijn secundaire school had een eigen netwerkbeheerder
Terug naar boven Ga naar beneden
onean
2de jaar BIT
2de jaar BIT
onean


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 36
Woonplaats : lol
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimewo nov 26, 2008 1:42 am

je secundaire school is waarschijnlijk geen privébedrijf waar ze toch liever 1 iemand hebben om 2 dingen te doen dan 2 om elk 1 iets daarvan te doen.

gewoon maar es opmerken, tschijnt dat het de mode is van tegenwoordig
Terug naar boven Ga naar beneden
morf
2de jaar BIT
2de jaar BIT
morf


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 35
Woonplaats : Zwevegem
Registration date : 26-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimewo nov 26, 2008 8:58 am

wij leren al 2 dingen doen,

basic programeren, en laborant.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mr. V
2de jaar BIT
2de jaar BIT
Mr. V


Aantal berichten : 92
Woonplaats : oostende
Registration date : 30-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimewo nov 26, 2008 9:07 am

Lamylar schreef:
Mr. V schreef:


0)niet akoord. Der zijn concepten rond databanken die we moeten verstaan voor het geval dat we zelf ooit een zouden oprichten. Maar ik geef je gelijk compliceerde databanken zullen we niet tegenkomen... normaalvormen zijn een zekere must imo.

1) leekens zijn labo in s2 totaal nutteloos wijn zijn niks met het distileren gedurende NOG een periode. ook zijn lessen kunnen samen gesmeten worden met s2 analytische... benzeenringen leren tekenen en andere crap gelijk rekenen met ph kan in 1 vak (misschien c-sharp inlassen ofzo, zelfs logica...)

6) wij gaan graag ook op uitstap als bit. wij halen niet graag labos en lessen in omdat BLTK op uitstap gaat danku.
7) lessen netwerkbeheer, al is het maar iets. wij zullen hoogst waarschijnlijk ook moeten functioneren als netwerkbeheerder.

0) het volledige partim is voor ons niet nodig, een aangepast partim of een samenvoeging met databankbeheer zou hier mss oportuun zijn.

1) ik denk dat het logica en c charp ding teveel wordt opgeblazen, het is niet zo dat we daardoor niet kunnen volgen in de les.

6) er zijn inderdaad heel wat interessante plekken om te doen als bio informaticus, maar ik zie dit niet als een meerwaarde voor de richting als we nu eens ergens naar toe gaan of gewoon in de les zitten. wat het inhalen van labos betreft ben ik akkoord.

7) het lijkt mij ook zeer waarschijnlijk dat wij als netwerkbeheerder zullen moeten optreden.



HELAAS Smile
maar puntje 7 is hier een discussie aan het worden en de edit hierop door onze liefdevolle admin heeft de point ervan veranderd of eerder toch de reden.
nuja ik zal het proberen nog eens te formuleren.
wij zullen inderdaad niet als nerwerkbeheerder fungeren maar een baas weet het verschil niet tussen een programmeur een netwerkbeheerder of een zeekoe Smile
daarom zou het handig zijn om 1 vak al is het 1 studiepunt netwerkbeheer te geven. zo kunnen wij ook kleine netwerken opstellen/herstellen/onderhouden. Want niet ieder bedrijf heeft die luxe op me netwerkbeheerder te hebben aangezien een bedrijf die komt opstellen en dan ook weer zo rap weg is als die gezet is of nog beter de beheerder zit in een andere filiaal, op vakantie, niet beschikbaar maw.
nuja wat ik bedoel is dat ik graag wat meer praktische dingen wil zien die ons wel uit de nood kunnen helpen.

Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
Terug naar boven Ga naar beneden
Lamylar
2de jaar BIT+ admin
2de jaar BIT+ admin
Lamylar


Aantal berichten : 143
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gistel
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimewo nov 26, 2008 11:43 am

morf schreef:
wij leren al 2 dingen doen,

basic programeren, en laborant.

Hetgeen wij leren wil niet zeggen dat wij dat dan ook expleciet moeten gebruiken. als laborant werken zullen we, volgens dat ik hoor in de lessen sequentiedatabanken, niet zo veel moeten doen. en wat we zullen doen is verre van organische chemie. En dat basic programeren mag(moet) nog uitgebreid worden.


onean schreef:


die algemene onwetendheid over wat onze richting inhoudt is zeer simpel op te lossen.
we doen gewoon een uitstap int eerste jaar naar het VIB of naar een bio-informatica gericht bedrijf dat we wat voeling krijgen met het werkveld

/sign

onean schreef:

de meeste van de klassieke blt vakken zijn onnodig, ookal zijn we een keuze traject, zijn de vakken die we nu krijgen te ver van elkaar liggend om verband te houden, er is geen link met elkaar, scheidingstechnieken en eiwittechnologie, systeemgeöriënteerde en databanken
ik zie weinig synergie, tenzij we een vak meerekenen die normaal in het 3rde wordt gegeven als keuze, en dan nog ingekort is en waar we de helft van de voorkennis van ontbreken (as usual)

ben ik volledig mee akkoord, het keuze traject ding vind ik eigenlijk jammer. Bio informatica zou volgens mij beter tot zijn recht komen als volwaardige richting met aangepaste lessen.

onean schreef:

en de lessen organische en analytische (eerste semester dan) moeten echt niet zo uitgebreid zijn. voor organische: wij zijn geen pillendraaiers, wij moeten nie weten hoe dat da werkt enzo, wij zullen wss (terug niet weten wat hoe waar en wanneer van de richting) alleen maar met eiwitten en DNA sequenties te maken hebben. het enigste van die twee lessen datk heb zien terugkomen is de energie inhoud (in sequentiedatabanken als men het afvraagt).

/sign

onean schreef:

"ja dat heb ik ook al gegeven in anatomie", "zie de cursus pathologie","we zullen dat wel nog eens overlopen in C#","we kunnen anders eens ingaan op de taal waarin het geschreven is, zoals in bestuurssystemen van vorig jaar"....... heb ik dan zoveel gespijbeld? of mis ik iets?

Het is namelijk zo dat wij (jammer genoeg) een keuzetraject zijn en ons moeten aanpassen aan de anderen. ik heb niet de indruk dat wij er iets door missen. en wat we er dan door missen is niet echt van belang voor onze richting (heb het nu voornamelijk over histologie)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://bio-inf.actieforum.com
onean
2de jaar BIT
2de jaar BIT
onean


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 36
Woonplaats : lol
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimewo nov 26, 2008 10:30 pm

morf schreef:
wij leren al 2 dingen doen,

basic programeren, en laborant.


!k denk niet dat we visual basic gaan leren programmeren, da zien ze int middelbaar samen met visual studio, en is POKKEsimpel

teveel laborant te weinig programmeren imo, als je ziet wat debleser doet....

EDIT: deze nerd wil python, ruby, reguliere expressies, meer java, c++, en moar van die sheeeet
Terug naar boven Ga naar beneden
morf
2de jaar BIT
2de jaar BIT
morf


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 35
Woonplaats : Zwevegem
Registration date : 26-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimedo nov 27, 2008 6:26 am

Ik wil not UI in java zien !!
Terug naar boven Ga naar beneden
onean
2de jaar BIT
2de jaar BIT
onean


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 36
Woonplaats : lol
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimedo nov 27, 2008 10:37 pm

dan had je (ja verleden tijd) uit die les moeten wegblijven
Terug naar boven Ga naar beneden
Jolle
2de jaar BIT
2de jaar BIT
Jolle


Aantal berichten : 16
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kortrijk
Registration date : 30-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimema jan 05, 2009 2:49 am

Davy Shocked
Waarom doe je dan nie meteen TI Razz

Serieus de bedoeling van het inlassen van deze richting is da er meer Bio-informatici op de markt komen en het dringent tekort aan dus verdwijnt.
Het huidige werkschema van een Bio-infomaticus is inderdaad vooral achter zijn pc zitten maar de bedoeling van deze richting en dus het opleiden van meer van die BIT'ers is da da nie meer zo zal zijn en da een Bit'er ook zijn kop es in een labo mag tonen. Da is wa Demeyere mij eeft verteld toen ik op de info-avond haar met een klein stemmetje vroeg of ik de hele dag achter mijn pc zou moeten zitten. Want ik wil geen bureaujobke.
Daarom zit ik hier Very Happy

Mijn punt zijnd, labo's zijn wel nodig en zeker handig als je nie zo sterk bent in het theorie stuff
Kvin zeker nie daj ze allemaal mag schrappen da zou een misse zijn!
En die Fieldtrip daar zeg ik ook geen nee tegen hoor Very Happy:D
Terug naar boven Ga naar beneden
Lamylar
2de jaar BIT+ admin
2de jaar BIT+ admin
Lamylar


Aantal berichten : 143
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gistel
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimema jan 05, 2009 6:23 am

ik zeg cut the crap en geef ons enkel van labos wat we kunnen gebruiken
Terug naar boven Ga naar beneden
https://bio-inf.actieforum.com
onean
2de jaar BIT
2de jaar BIT
onean


Aantal berichten : 95
Leeftijd : 36
Woonplaats : lol
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimema jan 05, 2009 6:40 am

Jolle schreef:
Davy Shocked
Waarom doe je dan nie meteen TI Razz

Serieus de bedoeling van het inlassen van deze richting is da er meer Bio-informatici op de markt komen en het dringent tekort aan dus verdwijnt.
Het huidige werkschema van een Bio-infomaticus is inderdaad vooral achter zijn pc zitten maar de bedoeling van deze richting en dus het opleiden van meer van die BIT'ers is da da nie meer zo zal zijn en da een Bit'er ook zijn kop es in een labo mag tonen.

inleiding in het begrip bio-informatica

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bio-informatica
lees de inleiding eens rustig en laat eens inzinken wat dry en wetwork is
kom dan nog es terug
http://biotech.icmb.utexas.edu/pages/bioinfo.html
voor de engelstaligen
http://wiki.bioinformatics.org/Wiki_Main_Page
een beginnende wiki over bio-informatica

en van die wiki wil ik nog aanhalen dat bij de definitie van bio-informatica staat
"In practice, the definition used by most people is narrower; bioinformatics to them is a synonym for "computational molecular biology"---the use of computers to characterize the molecular components of living things. "

en nog door iemand anders
"The mathematical, statistical and computing methods that aim to solve biological problems using DNA and amino acid sequences and related information."


Jolle schreef:

Want ik wil geen bureaujobke.
Daarom zit ik hier Very Happy

dan zou je beter blt volgen en geen bit

Jolle schreef:

Mijn punt zijnd, labo's zijn wel nodig en zeker handig als je nie zo sterk bent in het theorie stuff
Kvin zeker nie daj ze allemaal mag schrappen da zou een misse zijn!
En die Fieldtrip daar zeg ik ook geen nee tegen hoor Very Happy:D

het is allemaal theorie stuff >.>
Terug naar boven Ga naar beneden
Lamylar
2de jaar BIT+ admin
2de jaar BIT+ admin
Lamylar


Aantal berichten : 143
Leeftijd : 34
Woonplaats : Gistel
Registration date : 24-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimema jan 05, 2009 6:42 am

das werom dat davy moderator is, nice post davy cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
https://bio-inf.actieforum.com
Mr. V
2de jaar BIT
2de jaar BIT
Mr. V


Aantal berichten : 92
Woonplaats : oostende
Registration date : 30-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimema jan 05, 2009 7:42 am

onean schreef:
Jolle schreef:
Davy Shocked
Waarom doe je dan nie meteen TI Razz

Serieus de bedoeling van het inlassen van deze richting is da er meer Bio-informatici op de markt komen en het dringent tekort aan dus verdwijnt.
Het huidige werkschema van een Bio-infomaticus is inderdaad vooral achter zijn pc zitten maar de bedoeling van deze richting en dus het opleiden van meer van die BIT'ers is da da nie meer zo zal zijn en da een Bit'er ook zijn kop es in een labo mag tonen.

inleiding in het begrip bio-informatica

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bio-informatica
lees de inleiding eens rustig en laat eens inzinken wat dry en wetwork is
kom dan nog es terug
http://biotech.icmb.utexas.edu/pages/bioinfo.html
voor de engelstaligen
http://wiki.bioinformatics.org/Wiki_Main_Page
een beginnende wiki over bio-informatica

en van die wiki wil ik nog aanhalen dat bij de definitie van bio-informatica staat
"In practice, the definition used by most people is narrower; bioinformatics to them is a synonym for "computational molecular biology"---the use of computers to characterize the molecular components of living things. "

en nog door iemand anders
"The mathematical, statistical and computing methods that aim to solve biological problems using DNA and amino acid sequences and related information."


Jolle schreef:

Want ik wil geen bureaujobke.
Daarom zit ik hier Very Happy

dan zou je beter blt volgen en geen bit

Jolle schreef:

Mijn punt zijnd, labo's zijn wel nodig en zeker handig als je nie zo sterk bent in het theorie stuff
Kvin zeker nie daj ze allemaal mag schrappen da zou een misse zijn!
En die Fieldtrip daar zeg ik ook geen nee tegen hoor Very Happy:D

het is allemaal theorie stuff >.>

TLDR flower
Terug naar boven Ga naar beneden
Jolle
2de jaar BIT
2de jaar BIT
Jolle


Aantal berichten : 16
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kortrijk
Registration date : 30-09-08

[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitimewo jan 07, 2009 3:06 am

Jolle schreef:
Davy Shocked
Waarom doe je dan nie meteen TI Razz

Serieus de bedoeling van het inlassen van deze richting is da er meer Bio-informatici op de markt komen en het dringent tekort aan dus verdwijnt.
Het huidige werkschema van een Bio-infomaticus is inderdaad vooral achter zijn pc zitten maar de bedoeling van deze richting en dus het opleiden van meer van die BIT'ers is da da nie meer zo zal zijn en da een Bit'er ook zijn kop es in een labo mag tonen.

Dit is wat Mvr Demeyere me vertelde toen ik haar op de informatieavond vroeg of ik mùet deze richting ook nog ik een Wetlab zou mogen werken en niet constant achter een pc, ze zei da da nie de bedoeling is en met die gedachte heb ik me in geschreven.
Dus als ik een verkeerd idee heb dan is dat niet volledig mijn schuld ma kzien wel ant twijfelen ofk just zit...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[discussie] feedback richting Empty
BerichtOnderwerp: Re: [discussie] feedback richting   [discussie] feedback richting Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[discussie] feedback richting
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» feedback over de richting
» Wien is de leelijksten van de richting
» feedback over het forum, wat si goed en wat wil je verbetert zien

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BIT :: topics oude forumsturctuur :: Algemeen-
Ga naar: